Η πρόληψη εξασφαλίζει απολαυστικές θαλάσσιες βόλτες - Τι λέει ο Λιμενάρχης Ζακύνθου

skafh
Το τραγικό θαλάσσιο δυστύχημα στην Αίγινα που κόστισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους και των τραυματισμό περισσότερων από 15, φέρνει ξανά στην επιφάνεια τα θέματα ασφάλειας στη θάλασσα και τις όποιες παρατυπίες που γίνονται από επαγγελματίες και ερασιτέχνες. Οι απορίες είναι πολλές και τα ερωτήματα ακόμη περισσότερα και σχετίζονται με το τι πρέπει τελικά να προσέχει όποιος επιβαίνει σε ένα τουριστικό πλοίο ή ακόμη περισσότερο σε ένα ιδιωτικό σκάφος αναψυχής.

Όπως λέει στην εφημερίδα μας ο Λιμενάρχης, Νίκος Κοκκάλας, οι έμπειροι ιδιώτες χειριστές, γνωρίζουν (ή τουλάχιστον πρέπει να γνωρίζουν) πολύ καλά τους κανονισμούς που διέπουν τη θαλάσσια κυκλοφορία και κυρίως τα βήματα εκείνα που πρέπει να ακολουθήσουν πριν ανοιχτούν στη θάλασσα. Η κατάσταση του σκάφους και του κινητήρα, οι καιρικές συνθήκες, τα μέσα πυρόσβεσης αλλά και τα σωστικά μέσα που πρέπει να διαθέτει κάθε πλεούμενο, τα ενδεδειγμένα σημεία καθέλκυσης, ο τρόπος και ο εξοπλισμός επικοινωνίας με τις λιμενικές αρχές, για παν ενδεχόμενο και άλλες παράμετροι, είναι ουσιώδεις για απολαυστικούς και ασφαλείς πλόες. «Το κυριότερο από όλα είναι αυτός που θα κυβερνήσει το σκάφος να διαθέτει σχετική άδεια χειριστή ταχυπλόου, όταν αυτό απαιτείται, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα», εξηγεί ο κ. Κοκκάλας.

Εξίσου σημαντικό είναι το θέμα της απόστασης ασφαλείας που πρέπει να τηρεί ο χειριστής του σκάφους από τους λουόμενους σε μια παραλία –η απόσταση αυτή ορίζεται στα 200 μέτρα από τον τελευταίο λουόμενο, ενώ και η ταχύτητα θα πρέπει να είναι λογική, ώστε να αποφευχθεί κάποιο ατύχημα.

Ανάλογα βέβαια πρέπει να τηρούνται οι κανονισμοί αυτοί και από τους ιδιοκτήτες-χειριστές τουριστικών σκαφών και εδώ ο ρόλος του επιβαίνοντα είναι σημαντικός. «Είναι δύσκολο να διαπιστώσει ένας επιβάτης αν το σκάφος που επέλεξε είναι πιστοποιημένο και αδειοδοτημένο από το Λιμεναρχείο αλλά τα σκάφη που τελικά πραγματοποιούν ‘πειρατικούς’ πλόες έχουν κάποια ευδιάκριτα σημάδια. Για παράδειγμα δεν δίνεται νόμιμη απόδειξη για τη διαδρομή, δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, δεν υπάρχουν εμφανή και προσβάσιμα σωστικά μέσα. Γενικά, καλό είναι να παρατηρεί ο επιβάτης κάθε τι αξιοπερίεργο και να ειδοποιεί τις λιμενικές αρχές σχετικά», επισημαίνει ο κ. Κοκκάλας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων που πραγματοποιεί στο νησί μας το λιμεναρχείο, φαίνεται πως οι επαγγελματίες, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, είναι συμμορφωμένοι με τους κανονισμούς αν και, δυστυχώς, κάποιες παρατυπίες δεν είναι σπάνιες και αφορούν κυρίως υπεράριθμους επιβαίνοντες –κυρίως σε μικρές ιδιωτικές λέμβους που ενοικιάζονται με ευθύνη του ίδιου του χειριστή. «Διαπιστώνονται επίσης παραβάσεις που αφορούν τις αποστάσεις ασφαλείας που τηρούν επαγγελματικά αλλά κυρίως ερασιτεχνικά πλωτά μέσα, τα οποία χειρίζεται κάποιος από την παρέα ή την οικογένεια που όμως δεν διαθέτει τη ναυτοσύνη και δεν γνωρίζει καλά τους κανονισμούς της θαλάσσιας κυκλοφορίας», εξηγεί ο Λιμενάρχης.
Σε κάθε περίπτωση ο κοινός νους επιβάλει μια σχετι8κή επαγρύπνηση, ώστε σε κάθε περίπτωση, οι βόλτες με το σκάφος να παρέχουν ασφάλεια και απόλαυση.

circuitrent.com
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου